Kapitel 11 - Get Lucky

 
Lyssna Här
 
Det finns alltid så mycket att säga och skriva. Jag har tankar som aldrig tar slut och i mitt eget huvud vet jag exakt hur allt är och hur jag ska beskriva det – men att sedan formulera det till ord som blir till meningar. Det var något annat det. Att veta hur jag satt hemma och pluggade biologi för några månader sen och plötsligt så vände allt och genom en audtion tog jag mig till nästa steg som förde mig till bootcamp och ifrån det till Judges House. Tre steg på en sådan kort tid tog mig till ett annat liv, i en annan stad med nya människor. Jag var plötsligt på tv, en förebild och tävlade om ett skivkontrakt. Hur smälter man då allt? Att leva i en sådan omgivning med så pass mycket press var en utmaning för mig som 17åring. Hemma hade jag endast några få vänner som jag umgicks med medan nu hade jag fans, fans och är 17år. Hur låter det? Men det hela handlar om att ta det i små doser och alltid hålla fötterna på jorden. Det var det jag hade lärt mig under den här tiden, ta inget föregivet eller för hastigt. Genomarbeta allt i din egen takt. Jag kanske upprepade allt i dessa texter, allt om att smälta det som händer runt omkring än. Men om jag knappt förstod vad som pågick i mitt eget liv, hur skulle jag då kunna försöka få andra att förstå det genom texter fyllda med ord? 
 

När jag fick reda på att jag gått vidare var allt borta. Tårarna strömmade ut och jag gjorde allt för att ta mig bort till trappan som ledde mig backstage för att kunna få lite andrum. Mina ögon var dimmiga av de salta tårarna som vägrade få ett stopp. Tacksamheten och glädjen var enorm men inga ljud lämnade min mun utan så fort jag försökte stamma fram minsta lilla ord så började jag bara gråta allt mer. Såklart var jag glad, överlycklig med andra ord men mest var jag bara chockad. För det här var det sista jag förväntade mig då de senaste två veckorna gått i helt fel riktning. Jag tvingade mig själv att andas och så fort jag kommit bakom scenen kom Tyra snabbt till min sida. Hon gav mig en snabb kram och jag hulkade mig samtidigt som jag slog armarna om henne.

”You did it” Viskade Tyra stolt och jag nickade och hon log bara emot mig innan hon tog ett steg tillbaka. ”You really did it, im so proud of you love” Förtydligade Tyra. Jag log och drog med utsidan av handen under ögonen för att fånga upp tårarna som inte fick ett slut. Dan gav mig också en lätt kram för att sedan gratulera mig. Jag minns inte mycket utan försökte bara krama folk utan att krossa dem. Men när jag till sist fått grattis och kramar av alla möjliga så vandra min blick bort emot 5 bekanta killar som mest stått i bakgrunden. Jag kisade med ögonen och höjde på ögonbrynen för att försöka få min blick skarpare och kunna se om det var dem jag trodde det var. De höga klackarna hade jag vandrat runt i alldeles för länge och det brände nu i hällarna. Golvet smattrade under mig då jag försökte ta mig fram genom den folkfyllda lokalen och så fort klacken slogs samman med golvet uppstod ett bekant ljud. Min blick gled ännu en gång snabbt tillbaka till killarna några meter bort.

 

Niall, Liam, Harry, Louis och Zayn? Niall som sagt att han var upptagen med bandet men lovade att ringa mig så fort han kunde men nu stod han här. Under går dagens gång hade vi mest nöjt oss med varandras sällskap, några få kyssar, småprat och ja inte mycket mer. Vi hade inte pratat så mycket och eftersom jag oftast lyckades förstöra alla slags relationer med ord så nöjde jag mig mycket väl med det som hänt. Jag tror att vi båda inte visste vad vi gav oss in på men jag gillade det jag upplevt med Niall. När klockan närmat sig emot halv 12 hade han sagt att det var dags för honom att dra och erbjud mig skjuts men eftersom jag hade några saker i studion att fixa så var jag tvungen att tacka nej. Som vanlig svepte jag mig in i andra tankar och insåg nu hur Nialls ögon mötte mina.

 

Fast han var ett tiotal meter bort var det svårt att missa. Leendet nådde verkligen hans ögon och händerna var slappt placerade i fickorna medan de andra var upptagna med att diskutera något ämne. På fötterna bar han ett par sneakers i vitt som han sedan hade till ett par svarta jeans och en t-shirt med tryck. Gosh så snygg han var, och igår hade han kysst mig. Louis boxade Niall i ryggen då han insåg att han inte var lika insatt i samtalet och följde sedan blicken som ledde till mig. Louis sprack upp i ett leende och jag gick med raska steg emot dem. ”Aren't you supposed to be in the studio?” Skrattade jag då jag tagit mig fram till dem och lade på sarkasm vid de sista orden. ”We couldn't miss you getting trough babe” Sade Louis och böjde sig fram och jag fnissade till och slog armarna kring hans hals. ”Thank you for coming, all of you” Sade jag samtidigt som jag kramade om han och Louis besvarade kramen vänligt. Hans hår hade en stark doft av schampo som blandades med hans söta parfym. Jag avslutade omfamningen och drog mig försiktigt tillbaka. Jag hann knappt kolla på Niall innan resten av killarna skulle gratulera, kramas och ge mig vänliga kindpussar.  

 

Varenda av dem var så extremt vänlig, trevlig och luktade gott. Jag hade en grej för Liam, det var någonting med hans ögon och uttal. Låter kanske lite fel att säga när jag 'dejtar' hans bandkompis men om jag var ett hängivet fan och jag fick inte välja Niall skulle Liam varit favoriten helt klart. Zayn var den högljuda och så fort någon sa något i mun på den andre så hördes Zayn mest. Louis skämtade om det allra mesta han kunde komma upp med och lade gärna in ord som babe och love i varannan mening. Liam sa inte så mycket utan log mest och såg kramgo ut. Sedan var det Harry som jag inte riktigt kunde släppa. Hur han drog fingrarna genom håret, gav dessa kramar då han rörde händerna över ens rygg på något speciellt sätt, hur han uttalade visa ord med en posh dialekt och såg alltid så jäkla självsäker. Till sist snodde jag runt för att möta Nialls blick. Han såg nästan nervös ut och kinderna var lätt flammiga.

 

”Hi” Viskade jag tog ett djupt andetag och kände hur mina läppar formades till ett brett leende. Mina händer föll slappt vid sidan och Niall tog ett steg närmare mig och fångade upp min högra hand i hans samtidigt som han drog in mig till en mjuk kram. ”Gratulations love, i'm so happy for you” Mumlade han och jag kände hur jag skulle kunna börja gråta igen. Han var bara för söt med hur han sade grattis, höll min hand och kramade mig extra länge. Niall kysste mig hjässa lät och drog sedan med sina fingertoppar av utsidan av mitt hår. Själv höll jag om honom så hårt jag kunde, som om någon skulle rycka honom ifrån mig. ”Hurry up , we don't have time for stuff like this because we are going bowling” Louis avbröt oss plötsligt och jag rynkade pannan och vände blicken emot Niall som flinade åt min överraskade minn. ”Suprise” Viskade han och placerade en puss på min kind innan jag hann öppna munnen och fråga minsta lilla fråga.

 

~

 

”I have never lost a bowling game so get ready guys” Sade jag självsäkert samtidigt som jag flinade emot Niall som bara himlade med ögonen åt min kommentar. Zayn och Liam fnös åt min kommentar och jag höjde på ögonbrynen mot dem med ett stolt leende på läpparna. Om jag hade gått vidare ifrån Xfactor, fått Niall att dejta mig så borde detta vara ingen större match. Vi hade anlänt för 10 minuter sedan då Louis bestämt sig för att dela in oss i lag och eftersom han ansåg att jag och Niall skulle endast gullegulla så hade han placerat oss på detta sätt – jag, Harry och Louis mot Niall, Liam och Zayn. Bowlinghallen låg i mörker förutom discolampor i neon färger som lyste upp stället och reflekterade på kloten och käglorna. Hög musik spelades som om du ville höras så fick du antingen skrika eller viska i någons öra.  

 

”It's a first time for everything babe” Skrattade Liam och blinkade emot mig och jag skakade bara generat på huvudet, bra kommentar fan. Tv skärmarna framför oss visade lagen och poängställningen som nu stod på noll eftersom spelet inte börjat. Någon meter bort stod även klot hållaren som var fylld med olika klot i färger och vikter. Själv var jag klen och hade valt den allra lättaste. ”You first” Sade Louis och log emot mig samtidigt som han dunkade mig lättsamt på axeln. Min blick mötte tvskärmen som visade att mitt namn stod först. ”Let's do this” Skrattade jag och slog ihop händerna till en klapp. Jag tog mig fram och böjde mig ner emot det neon rosa klotet och det var fan tungt för att vara det lättaste av dem alla. Det två hållen man skulle placera fingrarna i för ett fast grepp var alldeles för stora och utan att jag själv uppfattat det så gled klotet snabbt ur mina fingrar men hann aldrig träffa golvet. För innan det träffade golvet hade jag två armar kring min midja som drog mig närmare kroppen bakom mig och fångade snabbt upp klotet i händerna. Allt hände så snabbt och med mina sega reflexer uppfattade jag ingenting förens min blick drogs över axeln och mötte Harrys grågröna ögon som log vänligt emot mig. ”Be careful next time” Skrattade han med en hes stämma och generat log jag tillbaka och pressade fram ett svagt 'thank you'. Harrys grepp om mig försvann lika snabbt som vinden och värmen som vilat över mig för någon kort stund var borta. Vad hade nyss hänt? Var jag verkligen så klumpig?  

 

Jag försökte denna gång igen och vägde klotet försiktigt i händerna och snurrade sedan runt för att se killarnas blickar möta mina. ”You never lost a bowling game? You can't en hold a bowling ball” Skrattade Niall och jag himlade bara på ögonen och lätt ett skratt slinka ur mig. Min blick fokuserades på banan framför mig och käglorna som skulle slås ner. Mitt grepp om klotet blev starkare och jag böjde på benen och slängde sedan iväg det över den raka planen. Klotet gled fram smidigt i en smal sträcka och rullade i ytterst långsam takt, inget super slag med andra ord. Den närmar sig käglorna och en efter en fäller sig, som domino brickor. Fler försvinner och till sist faller den sista och ett glädje tjut for ur mig stolt som jag var, redan första slaget och strike. Det här var nog min lyckodag. Killarnas skratt hördes i bakgrunden och smidigt snurrade jag runt och höjde på ögonbrynen emot Niall som tidigare tvivlat. Jag höjer min hand för Louis som ger mig en highfive och Harry flinar emot oss två och skakar bara på huvudet. Alla kör varsin gång och klot åker in i rännan, andra får en strike och några spärrar. Niall ska göra sista slaget för den här rundan och fångar smidigt upp det blåa klotet i sina händer. Han ställer sig med böjda ben och spänner armmusklerna så man ser varenda centimeter av dessa vältränade armar och slänger sedan iväg det. Nacken och axlarna är alldeles spända och snabbt slår Niall ihop händer och vänder sig leende emot mig. 9 stycken fick han ner och jag ler tillbaka och slänger iväg en slängkyss emot hans håll.  

 

Spelet fortsätter och mitt lag ligger förre med hela 30 poäng och Zayn kollar missnöjt emot sina lagkamrater som skrattar bort deras poäng. ”Don't let us down” Ropar jag efter Louis för att överösta musiken. ”So what do you think you are going to do when the X Factor finish? Go back to school or keep working with music and stuff?” Frågade Harry plötsligt och jag hoppar till av den plötsliga frågan. Jag försöker komma på med ett snabbt och simpelt svar, något som inte får mig att beskriva ett helt liv. Men helt ärligt hade jag inte tänkt på vad som skulle hända efter Xfactor. Skulle jag få ett skivkontrakt? Eller kanske börja skolan igen? ”I would like to do a roadtrip” Och innan jag ens hunnit tänka ut ett svar slängde jag ur mig roadtrip, sämsta svaret någonsin men det var ifall ärligt.

 

Jag älskade att åka bil och se nya platser inifrån en mysig bil som kunde ta en var som helst. Att leva på skräpmat, sova i bekväma stolar, se ständigt nya platser och träffa nya människor. En månad, helg eller bara en dag – inget spelade någon roll utan att jag bara fick se mer av världen så var det mer än okej. ”Really? A roadtrip?” Sade Harry förvånat och höjde på ögonbrynen samtidigt som han log snett åt mig. ”Yeah, spending time in a car, see new places and eat junk food all the time” Skrattade jag och Harry skrattade han med. ”So that's your plan?” Frågade han då våra skratt lugnat ner sig en aning och jag rykte lätt på axlarna och nickade. ”I hope so but i don't think i will have the time to do that, but you can always wish” Log jag. ”So if you got the opportunity to go on a road trip tomorrow, would you do it and just skip everything for a day?” Frågade han plötsligt. ”I don't think my team at xfactor would appreciate it but yes if it was for a day” Svarade jag till sist och han gav mig ett sista leende och en nick innan han reste sig upp för att köra sin tur.  

 

Spelande pågick i säkert två timmar. Poängen ändrades flertal gånger och det var ofta som jag var säker på att vi skulle ta förlusten för denna gång. Liam lyckades slänga klotet i rännan tre gånger i rad och Louis slutade aldrig skratta över det. Niall, Zayn och Harry slog vad om allt dem såg och jag stod mest där i bakgrunden och log för mig själv. Hur kunde jag hamna med så roliga människor på en sådan kort tid? Och att veta hur en av dessa killar var min, eller ja ungefär.

~

 

”The Winner is-” Louis höll pappret med resultaten framför sig så ingen kunde se. Vi hade lämnat bowlinghallen då spelet var avslutat och bestämt oss för att ta en nypa luft innan det var dags att dra sig hem. Eftersom det var slutet av November så fanns ingen minsta glimt av sol eller värme men gott om kalla vindar och minusgrader fick man räkna med. Jag huttrade till och svepte jackan allt närmare mig och min blick for ner i marken och mina bara ben frös som aldrig förr. Louis avbröt sig för att dra ut på stämningen och jag bidrog med en trumvirvel. Han skrattade åt mig och tog sedan ett djupt andetag för att kolla resultaten. Såklart hade Niall, Zayn och Harry slagit vad om vem som skulle få högst och minst poäng som dem tre stod förväntansfulla medan vi andra skrattade. ”The winning team is Ellie's team” Sade Louis till sist och jag slog ihop händerna. Niall och Zayn suckade skojsamt och skakade tvivlande på huvudet emot mig och Louis som highfivade.  

 

Vi fortsatte att stå ute i kylan och funderade på hur vi skulle dela upp oss. Niall hade armen om mina axlar och jag lutade mitt huvudet emot hans bröstkorg. Liam stod en bit bort med telefonen upptryckt emot örat och Zayn hade tidigare mumlat om att det var Danielle så jag hade antytt att det var hans flickvän. Det hade blivit dags att gå skilda vägar så Louis och Liam skulle ut och festa, Zayn till Perrie (som det fanet jag var så hade jag blivit lite hyper över det faktumet att jag hängt med min idols pojkvän) och jag skulle faktiskt hem till Niall. Inte på det sättet som alla killarna tolkade det utan endast för filmkväll och mitt hotell låg för långt bort. ”It was nice to see you again” Flinade Louis och drog fingertopparna genom luggen som lagt sig vid tinningen. Han tog ett steg närmare mig och jag kramade om honom ett hejdå. ”Be safe tonight kid” Mumlade han i mitt öra med ett flin på läpparna och min mun formades till ett stort o då jag förstod innebörden av det han sagt. Jag slog lekfullt till han på axeln och skakade på huvudet samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta. ”Just saying” Försvarade han sig och höjde händerna över huvudet. Snabbt gav jag resten av killarna varsin hejdå kram innan jag lutade mitt huvud emot Niall och tog en taxi till hans lägenhet.

~

Min rygg pressades emot soffkuddarna och jag kände Nialls läppar kyssa mig över halsgropen och jobbade sig smidigt ner till mitt högra nyckelben. Dem vältränade armarna gjorde det möjligt för han att hålla sig uppe över mig och inte lasta över sin vikt på min kropp. Hans läppar var snabba och han tog väl tid på sig att kyssa min hals och nacke. Små märken lämnades över halsen och jag insåg att imorgon skulle jag allt behöva täcka över varenda en. Jag kände hur magen slog volter och hjärtat dunkade som aldrig förr.

 

Min arm slog jag om Nialls nacke för att dra honom närmare mig och våra bröstkorgar snuddades vid varandra. T-shirtens kant hade dragit sig upp över magen och mina fingerspetsar drog sig över hans midja samtidigt som jag föste han så nära mig att det inte fanns något större utrymme. Jag slöt ögonen för någon kort sekund och försökte samla mig snabbt. Allt hade hänt så snabbt, hur kunde filmtittande gå till detta? Niall kysste min axel en sista gång och sedan var han tillbaka vid mina läppar igen. Vi kysstes en aning hårdare än förut och det här var helt andra kyssar fyllda med lust. Då han särade på sina läppar så kunde jag känna hans söta andedräkt över mina läppar och jag log emot honom. Ett litet andetag hann jag få ur mig innan våra läppar kraschade tillsammans.

 

Min kropp fylldes med värme och kinderna flammade upp alldeles röda. Han kuppade sin hand om min nacke och drog mitt huvud upp. Jag kände hur han byte ställning och  fäste knäna omkring mina ben som sedan sköts ihop för att ge honom mer plats. Niall stönade intill min läppar och drog in sin vänstra hand under min klänning och placerade den vid insidan av mitt lår. Allt snurrade i mitt huvud och jag försökta behärska mig genom att hålla min andning i ett normalt tempo. Jag svalde hårt och kände hur pulsen ökade. Min hand slog jag om Nialls hals och borrade försiktigt in mina fingrar i hans rygg.

 

Ett litet stön lämnade mig och jag kysste Niall gång på gång. Hans tumme masserade insidan av mitt lår medan den andre handen hade fått ett grepp om min midja och höftben. Niall vred försiktigt på sig så jag som tidigare varit underst kom upp i grensle över honom. Hans närvaro var berusande och jag var bara helt uppslukad över att ha honom så nära, jag ville inte släppa honom ur mitt grepp med andra ord.

 

Jag hade benen placerade på varsin sida av hans kropp och min rumpa pressades emot slutet av hans mage. Ett snett leende for upp på hans äppar och jag strök min hand över hans lår innan jag böjde mig ner över hans mage för att sedan pressa våra läppar samman. Nialls händer placerades vid min rumpa för att ge mig bättre stöd och inte falla åt sidan. Gosh, han var så snygg med det blonda håret och de rosiga kinderna. ”You are amazing” Mumlade han mellan de vilda kyssarna och jag skakade bara på huvud och flätade in mina fingertoppar i hans hår.  


Äntligen är det här färdigt! Det blev rätt långt så jag hoppas det uppskattas. Skratta gärna åt den sista delen, för det har jag gjort i snart 2 timmar. Hemskt pinsamt med andra ord haha. Men imorgon åker jag och kommer inte hem förens om en vecka så vi hörs då! 

Kram

 



Jättebra del! Så fin de är:)

Svar: Vad snäll du är! Tack så mycket :)
fragilelove.blogg.se

2013-07-03 // 16:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback