Kapitel 12 - Wake Me Up

 
 
Nu har jag ändrat klart med denna kapitel bild, haha, jag lovar!
 
Lyssna Här
 
Små strimlar av solljus sipprade in genom persiennerna och lade sig irriterande nog rakt över mitt trötta ansikte. Jag var fortfarande uppslukad i drömmarnas värld men jag insåg hur mitt tillstånd inte  skulle hålla för evigt och snart började jag klarna till.
 
 De sista bilderna ifrån min förvirrande dröm for förbi näthinnan och därefter gav jag efter och kisade försiktigt med ögonen.  De starka solljuset träffade ögonen som ett knytnävsslag och jag stönade av det bländande ljuset som fyllde rummets yta. 
 
Mitt ansikte pressade jag ner i kudden där mörkret omgav mina trötta ögon och lättat andades jag ut. Mina sömntimmar hade varit få de senaste nätterna och jag visste mycket väl hur mycket jag var efter i sömn. Ussh. En timme till skulle inte skadat. Jag var fortfarande för trött för att på något sätt börja tänka klart men jag hann knappt sträcka på mig innan en tanke slog mig - vart i hela världen var jag?
 
 
Snabbt rullade jag runt tillbaka på rygg och slet undan täcket som låg tätt över min halvnakna kropp. Täcket var i slätaste bomull och kändes nästan som silkes.  Min rumpa pressades ner i den mjuka madrassen och snabbt satt jag upp i den alldeles för bekväma dubbelsängen jag spenderat min natt i. Rummet var inte mitt men det var Nialls, det visste jag väl. 
 
Sängen tog upp större delen av det ljusa rummet och min blick for emot det halv öppna fönstret som meddelade att det var tidig morgon. Fotografier täckte det nakna väggarna och jag granskade bilderna på städer för en kort sekund. Snabbt kastade jag sedan undan täcket och slängde benen över sängkanten. Fötterna pressades emot trägolvet och hälen värkte mer än vanligt, troligvis hade jag gått i klackar några timmar för mycket.
 
 
 Linnet jag burit under klänningen låg slängt vid sängens hörn och jag sträckte mig efter det och drog det sedan över huvudet. Den skulle kanske varit längre eller mörkare för den delen men annars dög den gott och väl. Minnes bilder ifrån gårdagen spelades upp och jag kom ihåg hur Niall varit över mig soffan samtidigt som vi kyssts. Mina kinderna blev rosiga av tankarna. 
 
Lättnaden att gårdagens kyssar inte lätt till något mer var ganska stor, det hade inte kännas rätt  att idag veta vad som hänt. Jag ville inte förhasta något med andra ord. Men fortfarande var jag lite förundran om hur jag hamnade här för sist jag hade varit medvetande hade jag befunnit mig i soffan.  
 
 
Nialls  Perspektiv
 
Jag hade aldrig varit duktigt när det kom till att laga mat. Pannkakor och att steka bacon klarade jag av lättsamt men resten blev antingen så bränt att maten smulades av de svarta lagret eller så smakade det bara hemskt. 
 
Min blick var fokuserad vid den metall färgade brödrosten som stod på köksbänken. Två toast skivor låg i dem smala facken och grillades. Jag rätade på mig och trummade med händerna över bänkskivan och försökte fördriva tiden. 
 
 
När Ellie väl somnat framför tv:n hade jag lyft upp henne och burit in henne till sovrummet där jag sedan bäddat ner henne. Hon hade snozzat sött i min famn och klängt sig fast vid mina armar då jag väl försökt fösa ner henne under täcket. Själv hade jag spenderat min natt i soffan. 
 
 
Fast det kändes gammaldags att inte dela säng när jag tidigare varit på henne så ville jag det inte utan hennes tillåtelse. Lät en aning töntigt då jag tänkte efter men i slutändan var hon inte ens myndig och jag ville inte pressa henne till något. Att jag på en sådan kort tid blivit så nykär i någon, i henne. Det var det sista jag förväntade av mig själv.
 
 
 Jag rykte till då mina öron uppfattade ett gnisslande ljud och mina ögon mötte en nyvaken Ellie. Hon stod med händerna slappt hängandes längs sidorna då hon klev över tröskeln in till köket. Det vanligtvis halv lockliga håret var alldeles platt men rufsigt i topparna. Det vita korta linnet var väldigt urringat och räckte henne knappt ner över rumpan. Jag svalade hårt då jag insåg hur Ellies knallröda spetsbh lyste igenom det ljusa tyget och urringningen visade ja en större del av hennes byst.  
 
Fan, jag var inget jäkla helgon utan en vanlig 20 åring - hur skulle detta funka att se henne sådär lättklädd? Att ha min hand vid hennes innelår utan att dra den längre upp var en utmaningen och att se henne såhär, det fick mina tankar att spåra. Såklart skämdes jag lite av min ständiga lust men jag kunde samtidigt slå vad om att ingen kille skulle inte tänka tanken.  Jag stack händerna i fickorna på mina halvlösa mjukisbyxor samtidigt som jag bet mig i läppen för att inte le alldeles för brett. Hon förstod inte vilken effekt hon hade på mig. Jag tog ett djupt andetag och tvingade mig själv till att fösa upp blicken emot hennes ögon. 
 
"Good morning" Sade Ellie med en hes stämma som fick mina armar att knottras. Hennesmben släpade sig fram över golvet och hon ställde sig alldeles nära mig. Hennes söta doft fyllde min näsa och jag andades ut och möte dessa nyfikna ögon. Mina fingertoppar dansade över hennes överarm och jag pressade samman läpparna till att inte bli allt för uppjagad över hennes närhet. Det var nästan irriterande hur hennes blickar och rörelser kunde få in mig på tankar som fick mig att-. Jag avbröt mina fantasier snabbt och böjde mig istället ned för att ge henne en lätt kind puss innan jag hörde hur brödrosten lät till och meddelade att brödet var färdigt.
 
 "Good morning you too" sa jag till sist och log ett taffat leende innan jag gjorde en vänlig gest att hon skulle slå sig ned vid det uppdukade frukostbordet. Ellie nickade snabbt och slog sig ned smidigt på första stolen.
 
 Jag fyllde upp hennes kopp med te och placerade det gyllenbruna brödskivan på fatet framför henne. "Thank you" mumlade hon artigt och sekunden efter började hon äta. De taniga armarna och benen var så smala att det skulle kunna brytas på mitten vilken sekund som helst men jag  sa inget om det eftersom jag visste hur tjejer reagerade på såna ord, och jag ville verkligen inte göra henne upprörd.
 
 
Det var någonting om hur hon skrattade åt ingenting, rörde sig så graciöst och var alltid så avslappnad. Hur dessa ögon kunde ge han själv vibrationer genom hela kroppen och hur hennes händer rörde vid honom på ett sätt som fick varje muskel att slappna av. Det var som hon själv inte visste vad hon gjorde till honom, hon var omedvetande om hur eftertraktad hon var. 
 
Och han gillade det. 


Åh, vad bra! mermermer!;D

Svar: Tack fina! Ska se till att få upp ett nytt kapitel snart, tack för att du läser :)
fragilelove.blogg.se

2013-07-05 // 23:15:15

Sv; Låter bra! Jag läser med nöje, älskar den!:D

Svar: Tack! Det uppskattas extremt mycket :) Kollade också in på din blogg och såg att du länkat min som en av dina top 5 favoriter, blev super glad så tack igen! :))
fragilelove.blogg.se

2013-07-06 // 00:18:24

Sv; ingenfara!:D det är du värd!:D

Svar: Åh tack fina! xx
fragilelove.blogg.se

2013-07-06 // 18:06:09

Så himla bra! :D

Svar: Tack så mycket & tack för att du läser :)
fragilelove.blogg.se

2013-07-07 // 10:15:38
» Liza

Underbar!!!!!!

Svar: Tack så mycket och tack för att du läser! :)
fragilelove.blogg.se

2013-07-08 // 00:33:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback