Kapitel 8 - Hit the lights

 

 
Lyssna Här

"Im so tierd! Can we just take a short break for like 5 minutes, please?" Frågade jag troligen för femte gången under dessa 20 minuter. Mina ögon vägrade hålla sig öppna och armarna ville helt enkelt inte inte ta i minsta lilla. Benen kunde man stapla fram på, om man då bortsåg ifrån den irriterande smärtan som placerat sig vid insidan av mitt lår och ner emot knät så att det var helt omöjligt att böja sig ner. Jag hade befunnit mig i danssalen de senaste dagarna då sången suttit perfekt fram tills min röst blivit smått hes och mitt så kallade team bestämde sig för att fokusera på dansen och mata mig med te. Så hela morgonen hade jag dansat in koreografin så många gånger att jag tappat räkningen men enligt Dan räckte det inte, jag behövde tempo och glädje. Det handlade inte om bra - det måste var perfekt, super och skinnande. Jag behövde imponera och stråla som aldrig förr. Och eftersom live showen ägde rum imorgon kväll och resultat showen söndag kväll var det mycket att göra.

 

"You didn't sleep that much last night, right?" Skrattade Dan som böjde sig ner emot stereon som spelade musik på en låg ljudnivå och vred den runda spaken allt mer åt vänster så salen tystnade helt. Det var nu endast våra röster som hördes om man bortsåg ifrån vinden som slog emot fönsterrutorna. Med tydliga markerade ringar under mina ögon och mitt taskiga humör så förstod man rätt snabbt vem som inte fått mycket sömn. "I was out a bit late, but i actually need some fresh air after being here for the last few days" Sade jag och höjde mitt pekfinger samtidigt som jag formulerade mitt försvar. Jag både kände och hörde hur min röst lätt hes och andfådd, nästan lite mörk. Efter att ha tvingats dricka te dag och in och ut så hoppas jag inte att dessa timmar te drickande skulle svika mig.

 

Men det jag hoppades på allra mest var att jag skulle kunna ta den höga tonen imorgon, då kanske jag skulle ha en större chans att komma vidare i tävlingen. Den här veckan hade jag lagt ner allt. Klockan 5 varje morgon hade jag tvingat mig själv att gå upp för att sedan vid klockan 6 dansa mig fram tills nästa sång repetition och därefter sitta i alla möjliga intervjuer fram tills sent på kvällen. Ibland satt jag i något kort möte med dem jag jobbade med eller hade någon genomgång om scen och ljus. Det var mycket att göra dessa veckor och jag var aldrig fullt utvilad. Men om jag skulle behöva se ut och vara som en zombie för att ta mig vidare i tävlingen så tänkte jag ta det och bara ge allt.

 

"So, you were out with Niall?" Frågade Dan och höjde frågande på sitt högra ögonbryn samtidigt som ett belåtet flin bredde ut sig på hans läppar. Sedan media världen tagit del av bilder på oss så och skrivit alla möjliga artiklar som praktikstaget fått varenda One Direction fan upprört så hade mina kollegor skrattat åt mig och skämtat om situationen. Vi kan rabbla upp exempel ifrån dessa dagar 1: Jag åt frukost med Nathalie och James som är båda deltagare och som vanligt brukar hotellet vi bor på spela låg musik vid middag och frukosten, och såklart spelas en One Direction låt och dem båda vänder blickarna emot mig med höjande ögonbryn under Nialls solo. Och börjar direkt söka upp på deras mobiler alla möjliga bisarra artiklar om mig och Niall som dem läste högt över bordet med  skratt i halsen. 2: När jag skulle välja ut kläder till showen imorgon hade Tanya som stylisten heter ständigt påmint mig om hur hon brukade välja ut kläder till Niall när han deltog samtidigt som hon flinat åt mina rödskimrande kinder. Innan det var dags för mig att gå sa hon också att jag skulle ta det lugnt med kärlek i min ålder.

 

"No, i wasn't out with Niall, i was eating dinner with Tyra and talking about tomorrow's performance" Sade jag kvickt för att övertyga honom och inte försöka låta osäker på något sätt. "If you say so" Skrattade Dan och lät sin blick vandra bort emot den breda klockan som satt uppe ovanför dörren. Kvart i 12, alltså Lunch för min del. Inombords gjorde jag en liten glädjedans men bestämde mig för att spara mina dansskils till Lördag kväll. "It's lunch" Utbrast jag och Dan himlade med ögonen åt min reaktion samtidigt som ett litet skratt lämnade hans läppar. "Good work today Ellie and i will see you at the repetition 3pm right?" Sade han samtidigt som han gjorde sin väg bort emot dörren. "Yes, you will" Log jag och vinkade hejdå innan jag började plocka ihop min vattenflaska och väska. Jag längtade efter att få lägga mig i sängen och ta en lång dusch, och att få äta, såklart. 

~

 

Jag älskar att duscha. Det är troligen det bästa som finns. Att kunna tänka på allt och lite till samtidigt som man värms upp av varmt vatten. Det finns ingen som inte gillar att duscha, för duscha är livet med andra ord. Jag kände hur jag börjat överanalysera en sådan lätt grej och skakade snabbt av mig allt om duschar och varmt vatten. Jag låg på rygg i sängen med blött hår och mjukiskläder i grått. Mina ben var alldeles illröda efter att det varma vattnet runnit längs min kropp. Men mitt hår var rent och lent efter att jag hade använt alldeles för mycket hårprodukter men det såg ändå helt okej ut. Dans passet hade varit mycket hårdare än jag trott och nu var jag tröttare än någonsin. Det var nästan som om mina ben vägrade röra på sig så istället fortsatte jag ligga ner på rygg i min älskade säng. Min mage kurrade till och jag påmindes om mitt mat dilemma.

 

Så här hade jag sett ut de senaste 10 minuterna med min mobil i handen och ett stort val om jag skulle beställa pizza  till rummet eller göra min väg bort till närmaste McDonalds, för McDonalds har ingen hemkörning väl?  Jag var sugen på nuggets och pommes men samtidigt kändes pizza och ett avsnitt av OC mycket mer lockande. Jag fortsatte knappa runt på min mobil och insåg hur jag blev allt mer mindre aktiv i mitt val om mat.

 

Direkt efter dans träningen hade jag tagit mig tillbaka till hotellet. Väl här hade jag tagit mig en lång dusch och tvättat håret, rakat benen och testat alla möjliga bodylotions. När jag sedan doftade en blandning av rosor, vanilj och ännu mer rosor så drog jag på mig en grå hoddie och matchande sweatpants. Men så fort jag fixat till mig så insåg jag vilken röra som låg i rummet. Och jag, städade. Det låter faktiskt overkligt att efter att bott i det här rummet i så många veckor så städade jag det. Jag lade saker i tvätten, vek det som var rent och bäddade min egen säng. Så man såg faktiskt golvet nu och efter att det varit så pass stökigt i en längre tid så glömde jag bort hur den mönstret på den typsikt röda heltäckningsmattan såg ut.

 

Jag fortsatte knappa vidare på min mobil och leka med de olika apparna. Min tumme gled över touch-skärmen och jag bestämde mig för att kolla igenom min instagram feed. Bilder på söta djur, sötsaker och fina städer dök upp på skärmen då jag skrollade förbi. När jag själv kollade min profil insåg jag att den senaste bilden jag lade upp var för en vecka sedan, dags att uppdatera helt enkelt. Jag klickade upp kameran och tog en bild på mig själv med ett stelt leende, blött hår och en aning konstig vinkel på det hela.  Sådär fortsatte det fram tills jag till sist lyckades med en helt okej bild. Mina ögon såg faktiskt mycket finare ut och mina läppar hade en snygg nyans i ett av filterna. Nu var det bara det här med att skriva en caption, jag skrev alla möjliga skämt och allmänna vardags meningar fyllda med söta smileisar men tog bort dem innan jag publicerat bilden. Jag suckade och skrev sedan in ett kort litet inlägg som skulle allt få igång dessa One Direction fans.

 

Feel like joining me for lunch @Niallhoran? if you do, text me :) xx

 

Jag bet mig själv i underläppen innan jag lade till en smile och skickade sedan på lägg upp. Vad var det man sa nu igen? All press är väl bra är press?  Själv har jag ingen aning varför jag gjorde så. Tänk om han inte ens var i stan eller hade ingen lust alls att träffas? Vad hade jag gett mig in på. Bilden laddades upp och minuten där efter hade jag några hundra likes och kommentarer. Det var inte så att man kunde radera bilden nu.

 

Det var fortfarande ovant att se folk skriva saker om mig som att jag var fin eller deras idol. Det kändes så extremt konstigt att det fanns tjejer och killar som såg upp till mig. Snabbt kollade jag igenom kommentarerna, ignorerade några få som var elaka och svarade vissa snälla samt följde en tjej med fina bilder. Jag hoppades på att jag gjort någons dag något bättre. Det kändes underbart att man kunde ha en bra inverkan på någons liv.

 

Precis då jag skulle stänga ner min mobil för att sedan göra mig i ordning till fullo då det plingade till. Min iphone meddelade mig om ett nytt sms och en notis dök upp skärmen, sms ifrån Niall.

 

Saw your instagram pic, cutie haha, But i would love to eat lunch with you, are you free in 20minutes? xx

 

Mina läppar formades till ett svagt leende och jag försökte genast komma på vad jag skulle skriva. Det där om att han skulle total dissa mig släppte och klumpen i magen var plötsligt inte lika tung.. Min kropp blev pirrig och jag förstod att fast jag försökte spela lugn så var jag fortfarande 10år inombords. Mina fingertoppar gled över de olika bokstäverna och försökte formulera ett sött sms tillbaka.

 

hahah! yes and iam at my hotel room atm and thinking about order some pizza, feel like joining? xx



Det blev mitt slutgiltiga svar och jag insåg nu hur det hade gått hela 5 minuter. Så jag skickade snabbt innan jag låste mobilen och rusade in i badrummet för att få ordning på mitt hår som mer liknande ett fågelbo efter att jag legat på det under dessa 20 minuterna. Jag försökte leta reda på något som skulle få mitt hår ur detta trassel för något sa mig att inte min hårborste kunde få rätt på det här. Det lilla badrummet som tillhörde mitt hotellrum funkade rätt perfekt till en person men med alla mina saker blev det rätt rörigt. Jag slet fram min necessär och plockade upp min älskade mascara och mineral puder. Jag granskade min spegelbild i någon kort sekund innan jag var i full gång till att få mig i ordning. Det ljusa badrummet gav lampan en bra vinkel så jag enkelt kunde jämna ut pudret. Jag fortsatte med sminkningen tills den var helt klar och började försiktigt borsta ut topparna på mitt toviga hår. Men jag hann inte långt innan min mobil pep till och meddelade om ett nytt sms.

 

Nialls namn dök upp på displayen och jag drog med pekfingret över låsknappen och smset poppade upp på skärmen.

 

That would be great, text me the address and i i'll be there in 20 xx



Jag skrev in namnet på adressen, våning och rumsnummer innan jag till sist skickade iväg smset och sprang in i badrummet för fixa till det sista.

 

~

 

Niall skulle vara här vilken sekund som helst. Jag hade kollat mig i spegeln ett dussin tal gånger och fixat till mitt rum så fint som jag kunde. Min hunger var också enorm och jag skulle troligen kunna äta vad som helst just nu. Vi hade kommit överens om att Niall skulle köpa med sig pizza och jag kunde redan nu hur bara ordet pizza fick min mage att kurra. Jag hade slagit mig ner på sängkanten och tänt alla lampor och även satt på tv:n Gardinerna som brukade vara borta ifrån fönstret var fördragna. Min blick var fokuserad vid tv:n där repris av top model USA visades. Jag gillade inte ens såna här program men jag antog att jag var bara smått nervös och försökte leda mitt huvud in på andra tankar. 

 

Det var tyst om man bortsåg ifrån mina hetsiga andetag och tv:ns låga ljud. Jag pressade samman mina läppar och blickade ner över mina slitna mjukisbyxor och urtvättade kofta, jag skulle troligen valt något mer fabulösare. Men samtidigt ville jag inte verka vara någon annan för jag gillade mina mjukiskläder, pizza och att sova. Det kanske inte var det en kille ville ha i en tjej men jag ville inte låtsas vara någon jag inte är. Mina tankar avbröts av ett lätt knackade på dörren och jag var fort på benen. Snabbt torkade jag av handsvetten på byxorna och drog fingrarna genom håret. Jag tvingade fram ett leende på mina läppar då jag gjorde min väg bort emot dörren. Snabbt tog min högra hand ett lätt grepp om det kalla metall handtaget och pressade ner det så dörren gled upp. Min blick som varit fäst i marken flög upp och mötte Nialls blåa ögon.  

 

Han blev bara snyggare för varje dag. Håret såg nästan lite solblekt ut och kinderna var smått rosiga. Han hade höger handen placerad vid byxfickan medan den andre handen hade ett fast grepp om två pizza kartonger. Min näsa fylldes med en doft av varm pizza och herrparfym. Det hade bara gått några ynka dagar sedan sist men han såg annorlunda ut på något sätt. Jag kände hur det kändes gjorde i kinderna av mitt bredda leenden och jag fick till sist ur mig en hälsning.

 

"Hi" Sade jag försiktigt men det lät mer som en halv viskning och mina kinder fick en lät rosa färg över sig. Varför kunde jag inte ens säga hej i rätt tonläge? Jag var hemsk när det kom till att hänga med killar. Nialls minn sa mig bara att han inte märkte av min stela hälsning utan visade istället upp sina tänder som nästan glänste af vithet. Jag kände hur min kropp fylldes genast med glädje och massa känslor som bara bubblade över. Jag var som en kolsyre dryck man nyss skakat och sedan öppnat.

 

"Hello love" Log Niall tillbaka och då han utlade ordet love blev min kropp alldeles slapp. Benen kändes som om de skulle vikas vilken sekund som helst och jag började inse hur ett ord han sa fick hela mig att bli såhär. Han tog ett smidigt grepp om kartongerna och böjde sig fram till en lätt kram. Mina armar placerades i ett lätt grepp kring hans muskulösa kropp. Han doftade stark herrparfym och rakvatten. Nialls vänstra hand gled upp över min rygg och strök sin hand över min ryggrad. Omfamningen var mjuk och mysig. Jag tog ett djupt andetag och andades in hans söta doft en sista sekund och där efter var kramen slut och vi båda tog ett steg bakåt. Jag kände mig en aning generad och lät mina fingertoppar trassla sig in i de få hårslingorna som lagt sig över min kind. Vi stod bara där i några sekunder och granskade varandra samtidigt som vi båda log brett. Jag tog till sist ett steg bakåt och gjorde plats till Niall i rummet. Han klev över tröskeln in och stängde dörren efter sig.

 

I hope you are hungrig” Sade han vänligt och sträckte fram pizza kartongerna emot mig. Jag tog ett fast grepp om varsin sida och mina händer blev genast varma ifrån kartongernas värme. "I'm starvning!" Utbrast jag och gjorde min väg bort emot byrån där jag sedan ställde ner pizzan. Niall hade vid det laget tagit av sig sina sneakers och placerat dem prydligt bredvid varandra längs väggen. Han stod nu med händerna i fickorna och blickade ut över rummet vi befann oss in. ”So, this is where you live” Log han och slog sig ned på sängkanten. ”Yes it is” Skrattade jag och satte mig bredvid Niall. Den mjuka sängen gjorde en bekväm sittplats och lakanet hade en stark doft av parfym och tvättmedel. Våra ben nuddade vid varandra och min blick vandrade bort emot pizzan. ”What do you think about eating pizza and watch tv?” Skrattade jag och Niall skrattade han med. ”That's sounds classy” Flinade Niall och jag himlade skämtsamt med ögonen innan jag reste mig upp för att kunna placera över pizzan till sängen och fjärrkontrollen som jag lagt på nattduksbordet. ”Make yourself comfortable” Log jag förflyttade mig upp till sängens slut där jag sedan lutade huvudet emot väggen bakom mig. Jag stärkte ut mina ben och placerade sedan de fortfarande varma pizza kartongerna i min famn. Niall slog sig ner bredvid mig och vi var nu så nära varandra att våra axlar möttes.

 

Niall pressade samman läpparna och våra blickar möttes. I vanliga fall skulle jag sagt något men det sa mig att det var bäst att bara njuta av den här stunden, fast vi pratade eller inte. ”Here you go” Log jag och lyfte upp hans pizza och Niall tackade innan han placerades kartongen i knät. ”How's everything?” Frågade Niall då jag greppade tag om fjärrkontrollen för att försöka se om det gick någon bra film på tv. Som vanligt var det endast repris av dokusåpor i mängder och gamla komedi shower som troligtvis sänds ett tusentals gånger. ”Good but i'm a bit nervous for tomorrow, you?” Log jag och försökte ta en bit av pizzan utan att drälla ner sängen eller ta för mycket eller lite. Pizza var så mycket godare att äta direkt ur kartongen och med händerna, när man åt med bestick och med en riktigt tallrik var det inte samma känsla. Det var som att dricka cola ur flaska och äta Ben&Jerry ur skål.

 

I understand that but i can promise you that you will get through, you are to good to be send home” Log Niall och började äta han med. ”Thank you and i hope so” Mumlade jag och lade ner fjärrkontrollen då jag insett hur The Last Song sänds på en av filmkanalerna tv:n hade.

 

I haven't seen this before, what movie?” Niall hade uppmärksammat sig över filmen som börjat på tvn framför oss. ”The Last Song with Miley Cyrus, it's acutlly pretty good” Svarade jag med ett lätt leende och gjorde mig mer bekväm i sängen. Min nacke pressades emot den mjuka kudden och mina ben sjönk ner i den mjuka madrassen under mig. ”Is your family coming to the show tomorrow?” Frågade Niall och jag skakade bara på huvudet till svar. ”No, they couldn't make it” Mumlade jag och rykte lätt på axlarna och log smått tillbaka.

 

Det var inte så att jag var ledsen utan jag förstod. Jag var här och dem var hemma. Bara för att min karriär gick framåt så betydde det inte att alla kunde stanna upp för att kolla på mig, dem hade också ett jobb och liv att sköta. Mamma hade såklart dåligt samvete att hon inte kunde åka för att se mig den här veckan men ständigt påminde jag henne om att det var okej och inga problem för min del.

 

Vi fortsatte prata om allt som hände och händer runt omkring. ”If you want to i could come to the show? I mean if you want me there” Sade Niall plötsligt och jag blev alldeles tyst för en kort stund. Det kändes smickrande att han erbjöd sig att ta sin tid för att se mig uppträdda. Mina läppar sprack upp i ett blygsamt men samtidigt lyckligt leende. ”Really? I would be honored to have you there” Sade jag blygsamt och lät mina händer falla till mitt knä. Hela jag utstrålade glädje kändes det som om och mina läppar vägrade att sluta le. Fast vi inte känt varandra alls länge så ville han göra något sådant för mig. I andra ögon var det troligen en vänlig gest men jag uppskattade det mer än någonsin.

 

Niall fortsatte med att berätta om saker ifrån hans karriär och jag lyssnade mest fascinerad. Det var mysigt att äta i sängen och bara prata samtidigt som en favorit film pågick i bakgrunden. Det var så mycket bekvämare att spendera sådan personlig tid med någon istället för att känna hur folks blickar i nacken. Jag gillade Niall. Han ersatte ensamheten hos mig. Plötsligt fastande han blick vid mig och jag kände hur mina läppar sprack upp i ett litet nervöst leende då hans blick inte lämnade mina ögon. ”Why are you looking at me like that?” Skrattade jag plötsligt och Niall blev genast generad och skakade lätt på huvudet. Hans blick for snabbt bort emot tvn medan han försökte förklara sig. ”I was just thinking about how you can look that good while you are eating pizza” Skrattade han och jag spärrade upp mina ögon innan jag brast ut i skratt. ”Thank you, i think and you doesn't look so bad yourself” Flinade jag skämtsamt innan jag boxade lekfullt till han i axeln. Niall skrattade bara han med och placerade sedan sin vänstra arm om mina axlar och rufsade runt i mitt hår med sin lediga hand. ”Stop it” Skrattade jag då han drog fingrarna genom mitt tidigare halvt välborstade hår. Vi fortsatte med vårat skojbråk tills jag nästan råkade puta ur honom ur sängen och vi båda kunde inte få slut på skratten som bubblade upp.

Tiden rann bara iväg och ännu en gång så hade timmarna tillsammans varit så mycket bättre än vad någon av oss tänkt oss.

 

När vi till sist sade hejdå och jag skulle göra min väg bort emot studion visste jag inte hur jag kände. Plötsligt kändes det inte som om jag använde Niall för media men samtidigt visste jag inte vilka känslor som fanns där när det kom till vår relation. Såklart hade vi inte träffas så många gånger men något sa mig att jag skulle trassla in mig i alla känslor om jag inte från början gjorde ett val. Man kan inte se in i framtiden men innerst inne var jag övertygad om att Niall skulle bli en av de personer som skulle spela en viktigt roll i mitt liv, frågan var bara hur länge han skulle finnas kvar innan något hände.

 


Hejhej! Det här blev troligen det sämsta kapitel jag någonsin skrivit. Men det får tyvärr bli så med alla möjliga stavfel men till sist fick jag iallafall upp kapitlet. Hoppas ni alla har ett bra sommarlov eller ha det bra när det kommer till det sista dagarna i skolan! Lovar att bli bättre på att uppdatera men tills dess, kramis! 



Nej, det var jättebra!:D

Svar: Tack finis! Betyder massor att du läser och kommenterar!
Kramis xx
fragilelove.blogg.se

2013-06-14 // 13:57:46

Start a gossip and be sure that you are behind a stone
separator, no anecdote will in all cases recall anything personal upon you, which
allows you to rub off the shackles of decency and shyness, [url=https://noname.fun/]https://noname.fun/[/url]
In addition to the trite search suited for a uncalculated interlocutor,
you can also pick out a themed apartment where you can descry someone
with whom you compel from something to talk about: https://noname.fun/

2021-01-19 // 02:23:33

Hey, my name is Crystal, that`s right - I`m like a genuine crystal. I`m a shy girl seeking for her knight to explore the Land of Pleasures. Come and lets have fun www.sex-dating.me

2021-01-24 // 04:16:49

Browse over 500 000 of the best porn galleries, daily updated collections
http://blackniceporn.topanasex.com/?eleanor

porn amatuer post free ameature porn thumbs swiming pool porn free punk porn ashley tisdale porn all size

2021-02-16 // 11:20:42

Hot photo galleries blogs and pictures
http://sxygirlcom.gamepornsite.instakink.com/?jayden

free online lesbain porn large file porn videos hottest gay porn stars free high school amatuer porn i heart porn

2021-03-23 // 06:39:55


Homepage von two way adult webcams

2021-03-25 // 01:45:19

According to Stephen, as a kind of dark background to improve the display of glittering names on the membership list, there also appeared the anonymous pseudonyms of most of London’s leading gangsters. But is it a triumph of the operating class, or merely the upper classes going slumming again? The Stones and Beatles hobnob with upper class figures like the Old Etonian art dealer Robert Fraser, Old Etonian antique dealer Christopher Gibbs and Tara Browne, the Guinness heiress.
https://pastebin.pl/view/895c7c31
https://rolainiciativa.pt/members/mcclearyladegaard2/activity/399043/
https://pastebin.pl/view/1bc8ea5c

https://lynnemctaggart.com/forum/members/warming80hassan/activity/534838/
https://ilearn.tek.zone/members/dickens05lillelund/activity/61079/
https://pastebin.pl/view/0b0624b1

http://fluencyuniversity.com/members/baklong55/activity/541624/
http://fluencyuniversity.com/members/baklong55/activity/541633/
https://lessontoday.com/profile/longmoreno90/activity/544418/

https://munoznguyen4.webgarden.cz/rubriky/munoznguyen4-s-blog/unnamed
https://www.blurb.com/user/munozblock7
https://lookbook.nu/user/8871404-Haagensen

https://championsleage.review/wiki/2021
https://phonographic.science/wiki/Main_Page
http://americanhomeandgardenexchange.com/members/ashleyomar8/activity/542888/

http://sc.devb.gov.hk/TuniS/www.zotero.org/groups/2807782/hanna92haastrup027
https://bbs.now.qq.com/home.php?mod=space&uid=713604
https://cutt.us/pI2m3

https://lovewiki.faith/wiki/Guide_Of_Ra_Novomatic
https://articlescad.com/of-ra-deluxe-756656.html
https://dokuwiki.stream/wiki/Main_Page

https://postheaven.net/cooleysherrill1/gotovi-saiti-kazino-shabloni-onlain
https://bookmarkzones.trade/story.php?title=PORUSHENNYA-PRAVIL
https://lindgaardherman3.webgarden.cz/rubriky/lindgaardherman3-s-blog/unnamed-5

https://trade-britanica.trade/wiki/H1h1
https://zenwriting.net/bondesenromero68/zanurtesia-v-igru-u-onlain-sloti-z-jackpotcity-ta-vigravaite
https://crossromero12.doodlekit.com/blog/entry/13739414/h1105010721079108010851086-105410851083107210811085h1

2021-04-02 // 07:44:54

Hallo, I am so glad to have found your website, it's toally what I have been searching for. The up to date info on this web site is truely needed and will help my friends and I a couple times a week. It shows that the site acquired a lot of specifics concerning subjects on the site and the other hyper links and information definitely show it. I'm not typically on the internet when I am busy but when I get a break I am always searching for this type of information or others closely having to do with it. I have one of my family members that have picked up an interest in this because of what I have assimilated about it and they are for sure to visit this blog because it is such an excellent score. I am also interested in government issues and how to deal with the drastic changes in climate change. My friends and I operate a [url=https://hairbyarensman.com/salon-addison/]home hair salon near me in McKinney Texas[/url]. if you are everywhere in Collin County Texas I will give you a great price on a new hairstyle Cheers, Candace.

2021-04-07 // 10:30:36

[b][url=https://happy-ending.manhattan-massage.com/]where can i get a happy ending in nyc[/url][/b]


Good day .

Top craftsmen at the present time worth its weight in gold , in this regard prices for Thai massage in Manhattan Beach rather expensive . In our SPA you can find out all the beauty useful procedure practically for nothing .

Relaxing massage of the whole body positive affects all without exception systems and organs our body:

o Muscles and Joints - improved mobility , you will recover faster after a visual load, elimination of lactic acid and recovery from exercise
o Skin - activates flow blood, occurs saturation oxygen
o Vessels - getting rid of edema , normalizing the cardiovascular system and relieving anemia
o Nervous system - improve mood , headaches go away , improve health, relief from headaches and spasms , relieve nervous tension and improve well-being .
Swedish massage more important in case losing weight and getting rid of c ellulite.
The Luxurious Classic massage in Ditmars waiting customer here.

o Impressive variety options massage techniques
o Sessions Hardware - vibration full body massage from 1 hour
Offer all of you , visit the site and learn all methods of massage personally.

2021-09-19 // 15:03:08

College Girls Porn Pics
http://alicia.moesexy.com/?kaitlynn
best porn video ever made porn dick suck sincerre lemore mobile porn hosewife porn tube taboo porn previews


2021-11-08 // 20:04:42

my friends and I have been searching for. The niche of information here on the treasure trove is excellent and appreciated and is going to assist My wife and her kids in our studies significantly. It is obvious this network gained a large amount of info about interesting topics and other subjects and info definitely show it. I'm not typically on the web all day long but when I get a chance im always avidly searching for this type of information and things closely concerning it. If anyone gets a chance, have a look at my website: [url=https://elpasodisabilitylawyer.com/drug-dependency-and-disability-benefits/]social security disability advocates near me in Las Cruces, NM[/url]

2022-03-07 // 17:17:17
» Mic

Hi, this is Jenny. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/y3k6vuy3

2022-05-08 // 04:41:39

We have prepared a special offer for you. Take your 500$ https://tinyurl.com/y3hg9ysk

2022-05-10 // 07:36:47

We have prepared a special offer for you. Take your 500$ https://tinyurl.com/y2wegegx

2022-05-11 // 11:56:20

my brother and I are excited to have discovered your web page, it's toally what people at my job were lookiin for constantly for. The detailed information on the site is always collective and is going to benefit my wife quite a lot one of kind help. It shows that everone on the site gains a lot of detailed knowledge about the stuff I am interested in and other pages and information definitely are inherent. I'm usually not on the net all of the time however as my friends and I feel like it We're all the way into looking archives of factual information and others likewise exactly like it. Take care. If you know anyone that wanted major site work like: [url=https://keenerlegal.com/category/patents/]attorneys chicago il[/url] and [url=https://www.gotwebsite1.com/index.html]web design agency services in Scottsdale and Phoenix[/url] give me a call.

2022-05-27 // 09:53:57

Ciao readers. My circle is super excited we came across the guidance here. I’ve been crawling the net for this info for years and I will be imploring my children to drop by. The other evening I was blazing through the web trying to find the answers to my revolving questions. Now I am going to take a leap in whatever form I can. We are getting all fragmented out on the spiritual implications we are observing. Moreover, I just desired to thank you tremendously for such incredible information. This has propelled me out of rough territory. Many novel improvements are gaining momentum my world. Its really a super time to make new connections. You may value that I am into. Here is my new hobby, take a look my newly created spot:[url=https://staceyleephotography.net/amber-dennis-kurtz-beach-afternoon-wedding/]elkridge furnace inn weddings[/url]

2022-06-15 // 02:22:04

Is your favorite household item broken or you have noticed that it is not functioning properly? Never delay with the appliance repair because it might lead to serious consequences, sometimes even hazardous to your property like a fire or a leak!
Turn to a trusted appliance service center like Poway Appliance Repair and Installation.

[url=https://appliancerepair-poway.com/blog/washing-machine-repair-san-diego/]washing machine repair san diego[/url]

We want to make sure that you can get help with any of your appliances whenever you need it. That’s why, you can place your order 24/7.

Best [url=https://appliancerepair-poway.com/location/appliance-repair-ramona/]appliance repair ramona[/url], [url=https://appliancerepair-poway.com/location/appliance-repair-mira-mesa/]appliance repair mira mesa[/url]

2022-06-28 // 18:50:24

OVI allegations require all of the master secrets most used in criminal trials. Defending a DWI starts with making sure none of your constitutional rights were trespassed. When a police officer is in front of you, and they are basically the single witnesses all of the time, their expert communication and MO is of the substance. We all create mis haps, and police are no exception. It all starts with usual suspicion which can lead to probable cause. An example, someone gets forced over for speeding at 5 am. A officer has reasonable suspicion that you has created a moving violation, passingon a double yellow. then, as the police tries to start visual connection or steps in towards the car, the officer will say you posess red eyes, or there is an odor of beer. This raises the reasonable suspicion of abnormal driving to providing the police officer a clue that you may be operating while intoxicated. eighty% of police will say odor of alcohol, watery ojos, or sloppy talk. They may usually elaborate you were rumaging around getting your license and registration out. At this point the person driving is likely informed to get out from a automobile and perform regular physical sobriety tests. Those are SFST’s are taught under NHTSA (National road Traffic precautionary Administration) standardizations and need to be assumed per instance. If you do perform the tests, the cop may make mistakes that can have the test, or tests thrown out of from evidence. Factors such as physical impairments and optimal street conditions should be integrated into results of your check. (i.e. someone can’t do a jump and pivot check on uneven pavement). A person will also take a analkyzation of the breath tests. There are defects in these gadgets also, after all they are technolgo that need maintenance and trained on regularly. The arrest is videoed at the instance the officer activates their red and blues. Through this taped evidence that we are able to base an learned idea on the law enforcement performing of the tests, to the clients performance taking the checks. If you give an OK to the checks or not, one may go to jail. If you know someone that has been arrested for OVI or any criminal charges or know some one who needs a criminal defense Attorney visit my site rgiht here [url=https://www.bouchardcincinnaticriminalduiattorney.com/practice-areas/sex-crimes/][color=#000_url]cincinnati oh assault law firm[/color][/url] Thanks

2022-09-06 // 23:53:23

Hi guys, if you visit my page, I can recommend best essay writing service in the USA, here it is - http://www.fairfaxunderground.com/forum/read/2/3908942/3913059.html#msg-3913059
. This service is much cheaper than other, because they have always many works.

2022-09-08 // 18:23:38

Notaries and Apostilles and documenst Authentication can be in intimidating and mid blowing, and is why it is very important to locate an expert and talented master who will take well thought out process. Through this service offering, one can count on us to meet with you at a quick place of your fancy, gather all important files which is the document(s) that need an notary or Authentication. We will notarize and fill out all the important files for you. Additional verifications can be added for Authentication by The different secretaries of State. We provide the documents for authentication to make sure Authentication with The Gold star of GA. An Apostille Needs verification through the Clerk cooperating Authority who issues the Naotary that is accepted by towns and cities that are legions of the Group. when you happen to get a opportunity have a look at my Atalnta notary blog: [url=https://www.atlantamobilenotaryapostille.com/][color=#000_url]apostille service around Brookhaven Georgia[/color][/url]

2022-10-16 // 08:17:12

Hi Free Anime Manga https://maps.google.cl/url?q=https://canciones.bigcap.fan/ Gosport restaurant reviews Thai food beerwah Coffee roast bitterness Thai food blackwoodCalypso drink flavors Submarine drinking game Shopkins baking pan Chocolate covered mOrganic potato soup [url=https://smell.todeyboy.fan/]Telephone office trailer[/url] Breakfast near midtown French finger puppets. Cook or make Pear mixed drinks Finger thumb clapping Wheat dessert recipesForsyth food bank Edam cheese vegetarian Maestro pasta Dish recipes turkeyKorean food charlotte Ahi recipe oven Blackbean noodle soup.

2022-11-07 // 06:26:38

Hi Mangas: Animated Images & Gifs https://www.youtube.com/redirect?q=https://sandals.japanynews.fan/ Thomas cook lightsabers Rustico soup bowl Blackeye roasting co Boxing in spanishFood delivery cartoon Llama baking pan Baby food artificial Baked pork pastaCanal entertainment [url=https://scots.2liga.site/]Mike liddell microsoft[/url] Santana row lunch Carbis beach restaurant. Crystals estate sales Batasha sweet recipe Mcdonalds lunch menu Jobyco shipping boxesCanned chili pasta Jumpstart breakfast cafe Menu power chicken Mudzaffar hotel dinnerGq box Douglas cook construction Afghan appetizers list.

2022-11-09 // 06:44:28

Hi Anime animation manga Vectors http://www.google.iq/search?q=https://top-menu.info/ Wreckers restaurant menu Badly smashed finger Trivia breakfast club Curry recipe buzzfeedMotofaucheuse occasion Philly fast food Chocolate cheesecake souffle Soap box carCuisine luxembourgeoise restaurants [url=https://top-menu.info/generic-lotril/6031_230993.html]Resumen del libro de hamlet por actos[/url] Indus food market Box rail light. Rigalettos italian restaurant Chef breakfast casserole Food science degree Revive drink mixExpensive chicken sandwich Girlsdoporn finger ass Origin thai food Breakfast togo recipesVegan creamsicle cake Johnston food service Clove drink benefits.

2022-11-10 // 23:29:04

Boiler Service Bexleyheath, Upton, DA6, Boiler Servicing & Repairs, Call Now 020 3519 1525 [url=http://boiler-repairs-bexleyheath.co.uk/boiler-service.html]Boiler Service Bexleyheath, Upton, DA6, Boiler Servicing & Repairs, Call Now 020 3519 1525![/url]

2022-11-17 // 13:08:27

Hi, Aspirin enteric coated tablets 100mg viagra end Red Viagra Sildenafil Citrate 200mgX20 Erektiohairiot Buy Viagra Online (25mg/50mg/100mg): https://images.google.dk/url?q=https://36-6.online/

2022-11-20 // 18:51:59

health care managers [url= https://www.rdt.fr/alpfr.html ] https://www.rdt.fr/alpfr.html [/url] nervous stomach remedies https://www.jotform.com/223241704266046 hangover headache remedies

2022-12-06 // 08:34:50

The plumbers are highly trained and skilled plumbers [url=https://myspace.com/jerrygray2555]Landlord certificates...[/url]

2022-12-13 // 12:57:28

Hot galleries, thousands new daily.
http://hdspytoilet.gayhappymeaning.fetlifeblog.com/?anya

outlaw motorcycle gang porn famous under porn star killer porn redtube dirtytube porn free erotic male underwear porn

2022-12-30 // 17:40:18

Electrical wiring in Abbots Langley, Bedmond, WD5. Call 020 8166 9967 now! [url=http://abbots-langley-electricians.co.uk/electrical-wiring.html]Show more!..[/url]

2023-01-23 // 09:19:48

I have been hoping about. The type of up to date info on the website is excellent and needed and will assist me in our studies a lot. It is obvious this network has a lot of details concerning the stuff I am interested in and other subjects and information also show it. I'm not typically on the internet during the day however when I have some time I am usually scouring for this sort of knowledge and others closely concerning it. If someone gets a chance, take a look at my website: [url=https://bioscienceadvising.com/writing-and-editing-reviews][color=#000_url]professional grant writers in around near, close to, about, located in, from Brazos County, Texas[/color][/url]

2023-02-07 // 05:18:45

Blocked Shower Bromley-by-Bow, Shower Drain Cleaning Bromley-by-Bow, Bow, E3, Bathtub Unblocking Bromley-by-Bow [url=http://blocked-drains-bromley-by-bow.emergency-plumbers-bromley-by-bow.co.uk/blocked-shower.html]Drain Cleaning![/url]

2023-02-13 // 14:55:03

Retailing your property for cash and flipping residences for profit may be a powerful way to earn money when you look at the housing market, however it requires careful planning and preparation. By using the proper strategies, you can easily raise your odds of success and then make a substantial profit. In this article, we're going to talk about at length the steps you will need to decide to try sell your home for cash fast and flip houses for profit.

Determine the marketplace worth of your home: just before you advertise your property for cash, it is important to know its market value. This can offer you a sense of just how much you really need to sell your house for and certainly will help you create informed decisions through the entire process. There are numerous how to determine the marketplace worth of your property, such as hiring an expert appraiser, analysing your house to similar properties in the region which have sold recently, and using online tools such as for example .

Price your property correctly: after you have determined the marketplace worth of your property, you need to price it well. If you pricing it too low, you are going to generate losses, if you price it way too high, it could take a long time to offer. In order to avoid this, remember to set an aggressive price this is certainly on the basis of the latest market conditions. It is possible to ask an agent because of their opinion in the best price for your house.

Make important repair work and enhancements: Before you sell your home for cash, make vital repairs and developments that may increase its value. Concentrate on locations that may have the greatest impact, including the kitchen and bathroom. Updating these areas will allow you to sell your property for cash fast, since they are two of the most extremely essential locations in the house. It's also wise to make sure your home is well-maintained and clean. On a clean, well-kept up home may well be more attractive to potential customers and certainly will assist you to sell your home for cash fast.

Stage your property: Staging your home will help increase its appeal and work out it more desirable to potential buyers. This requires decluttering, puting in order furniture, then adding home decor which help create a warm and inviting atmosphere. A perfectly-arranged place could be a big selling point, therefore it is worth investing the full time and energy to accomplish it right. You may hire an expert home stager that will help you create an optimal liveable space for potential customers.

Market your home effectively: to offer your property for cash fast, you ought to market it properly. This can include listing your property on online platforms, using social media marketing, and hosting open houses. Be sure to highlight the greatest attributes of your property and offer an abundance of high-quality photos to demonstrate it well. You'll be able to start thinking about hiring a specialist cameraman to take photos of your house to showcase it into the most effective light.

Consider dealing with an investor: if you wish to sell your property for cash fast, consider working together with an investor. An investor can provide you a quick, hassle-free sale with no need for regular real estate professionals. However, it is vital to research your facts and also make sure you are dealing with a professional investor. You may want to search for an investor who focuses on buying homes for cash and that can provide you with a good price for your house.

Identify a great flipping opportunity: To flip houses for profit, you'll want to identify a beneficial opportunity. Seek out residences which are undervalued, looking for repair, and based in great areas. The target is to buy a house at the lowest price, make repairs and renovations, and then sell it for an income. To locate an excellent flipping opportunity, you are able to participate in real estate online auctions, seek out foreclosures, or work with a realtor who focuses primarily on flipping houses.

Conduct th

2023-03-16 // 00:26:31

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. [url=https://sadieflores69.tribalpages.com/]Landlord certificate...[/url]

2023-03-25 // 03:54:21

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. [url=http://letsplej.pl/u-80009-isla-cox84]Washer & dryer repair service...[/url]

2023-03-25 // 21:22:05

Our friendly and professional domestic plumbers can fix everything from a leaking sink and a broken tap to a complex central heating and hot water system. [url=https://www.in-pocasi.cz/uzivatele/kayla_bailey_62-116054/]Blocked drain clearing...[/url]

2023-03-31 // 07:45:35

StyleTrieb [url=http://www.styletrieb.com/user/createdlooks/juliannawhite93/255178?lang=en&convert=yes]Show more![/url]

2023-03-31 // 13:04:32

Guys just made a website for me, look at the link:
why not find out more
Tell me your prescriptions. THX!

2023-05-02 // 13:31:39

Most adroitly modified games and applications notwithstanding Android are presented in the sections of our website. After all, in some cases there may be problems when downloading firm games. Towards archetype, the stiff type of the software has not yet been released quest of residents of some countries, or they are paid and do not carry a irritation interpretation, made for the benefit of the exploratory purpose. Some categories of users can not download MOD games and programs on Android deserved to lack of above on the phone. These and many other problems can be indisputably solved, you insufficiency to download the imperative files to your live computer beforehand, and then send it to Android. Mods are add-ons because of games, which forbear to get more features and tools. Games become not no greater than more enchanting, but also more technological. Thanks to mods on Android, the operator gets a elephantine advantage more than opponents, and the gameplay itself becomes more exciting. Mods lend a hand to bourgeon the level of the game. Some variants are designed to net a larger set of options and tools during the game. Such a be has a huge usefulness over opponents.

Some variants may augment latest mini-games, or annex geolocation. Every so often the procedure and begetting of gameplay itself changes. Despite the functionality of each mod, they all convey latest emotions to the game.

Visit our social:
https://t.co/z2oeARcAa0
https://www.pinterest.fr/pin/391883605089045230/
https://t.co/Sgwp4PJ5wM

Sort out more:
[url=https://ddc-klimat-sl.lv/index.php/en/component/k2/item/8]Most beneficent hack applications[/url] [url=https://tipsmafia.org/kalyan-night-chart/#comment-323426]Most adroitly modified applications[/url] [url=http://www.puma-web.co.uk/2019-ford-focus-rs-first-drive-review.php#comment-464119]Best hacked applications[/url] 3ad93_8

2023-05-03 // 15:28:56

From blocked manholes to leaking dishwashers, our team is equipped to handle a wide range of plumbing issues efficiently. [url=https://www.webhostingtalk.pl/profile/68533-mackenzie_sanders87/?tab=field_core_pfield_14] Underfloor heating repairs...[/url]

2023-05-25 // 23:48:47

https://pq.hosting/vps-vds-ireland-dublin

2023-06-09 // 05:45:03

https://sobraniemebel.ru/nnov/

2023-06-20 // 08:23:36

Hello, I recently came to the Silenius Store.
They sell OEM FileMaker software, prices are actually low, I read reviews and decided to [url=https://silenius.pro/autodesk-alias-concept-2023/]Buy Alias Concept 2023[/url], the price difference with the official online shop is 30%!!! Tell us, do you think this is a good buy?
[url=https://silenius.pro/autodesk-factory-design-suite-ultimate-2020/]Buy Factory Design Suite Ultimate 2020[/url]

2023-08-21 // 20:51:46

Hello, I recently came to the Silenius Store.
They sell OEM McAfee software, prices are actually low, I read reviews and decided to [url=https://silenius.pro/driveworks-v16/]Buy Driveworks V16[/url], the price difference with the official online store is 30%!!! Tell us, do you think this is a good buy?
[url=https://silenius.pro/autodesk-alias-autostudio-2020/]Buy Alias Autostudio 2020[/url]

2023-09-03 // 21:48:38

Vi inbjuder dig att besöka en ny unik [url=https://rudating.pro]Sex individual Dating[/url] Endast vi har riktiga och verifierade frågeformulär
De mest befriade användarna i din region
Registrera dig med en kampanjkod - 401968 och få en ingång till en privat klubb!
Vi väntar på dig på vår - www.rudating.pro

2023-10-05 // 12:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback